2014/03/09

Carnival in Switzerland

My little sister and me on our way to the carnival in Luzern 
Hello dear followers!
I hope you all had wonderful, exciting and maybe a bit relaxing holidays. Mine were dominated by the Carnival or how we Swiss call it: "Fasnacht!" Therefore I wanted to share with you some of my great impressions from this week. This year I celebrated in different places and so I thought it would be fun also having a few costumes variations. I dressed up as a cuddly "Teddy Bear", a sporty "Cheerleader" and as "Little Red Riding Hood". I just love the Carnival-Season, with its incredible atmosphere, the (mostly) amazing and creative costumes and the yummy food. For me it symbolizes the end of the winter (if we can talk of a real winter here) and the beginning of the warm spring. 
I wish you a good start into the new week and hope you won't have to much trouble going into your daily routine. 
Irene and me prepared something this weekend...I'm already so curious how you'll like it. 
xx Heloisa <3

Hallo ihr lieben Followers! 
Ich hoffe Ihr hattet wunderbare, aufregende und vielleicht etwas erholsame Ferien. Meine waren auf jeden Fall geprägt von einem Karneval-Marathon oder wie wir Schweizer hier sagen: von der Fasnacht! Aus diesem Grund habe ich mich dazu entschieden einige Bilder von meiner grossartigen Woche mit Euch zu teilen. Dieses Jahr habe ich an verschiedenen Orten in der Schweiz gefeiert und mich dementsprechend auch verschieden verkleidet - nämlich als Teddy Bär, als Cheerleader und als Rotkäppchen. Ich liebe die Fasnachtszeit mit ihrer unbeschreiblichen Stimmung, den (meist) tollen Kostümen und dem typischem Fasnachtsessen. Für mich symbolisiert die Fasnacht auch immer das Ende des Winters (wenn man dieses Jahr überhaupt von einem Winter sprechen kann) und den langersehnten Anfang des warmen Frühlings. Ich wünsche Euch einen guten Start zurück in den Alltag und eine schöne Woche. 
Irene und ich haben dieses Wochenende etwas kleines für Euch vorbereite… Ich bin gespannt wie Ihr es finden werdet. 
xx Heloisa <3

Cheerleader and eighties girl, some delicious Carnival food and two giant Minions
Be ready dear wolf! The Red Riding Hoods are on the way!