2014/02/06

Tartan Shorts with Lace

Photos: Ian Villavicencio
Heloisa showed you last week a very cool Outfit, where the centerpiece was a plaided button-down shirt around her waist. So this week I would like to give you an other example on how to wear this trendy print. 
For my look I’ve chosen a pair of tartan shorts with sweet lace details on the border. I combined them with a sheer lace top, an oversized blazer and my let’s-rock-the-house ankle boots. To top everything off I added some accessories like a nice big necklace, bangles, my two favorite rings I wear almost every day and a fancy spiked white clutch. This combination is very fun and stylish so it’s great for a ladies night, to witch I’ve worn it to. 
I wish you all a good evening and how about wearing something with tartan. ;)
xx Irene

Heloisa hat euch letzte Woche ein cooles Outfit gezeigt, bei dem das karierte Hemd um ihre Hüfte das Kernstück bildete. Nun möchte ich euch diese Woche ein anderes Beispiel liefern, wie man dieses trendige Muster tragen kannFür meinen Look habe ich ein Paar karierte Shorts mit süssen Spitzendetails am Saum ausgesucht. Ich kombinierte diese mit einem durchsichtigen Spitzenoberteil, einem oversized Blazer und meinen Ankle Boots. Um das ganze abzurunden, fügte ich einige Accessoires hinzu, wie eine schöne grosse Kette, Armreifen, meine beiden Lieblingsringe (die ich beinahe jeden Tag trage) und eine ausgefallene weisse Clutch mit Nieten. Diese Kombination ist lebhaft und stylish, daher eignet sie sich perfekt für einen Frauenabend, zu dem ich sie dann auch trug. 
Ich wünsche euch allen eine guten Abend und wie wäre es mit etwas kariertem zum Anziehen. ;)
xx Irene 


Shorts: Pimkie
Top: Forever 21
Blazer: Zara 
Ankle Boots: Forever 21
Necklace: Opia
Clutch: Forever 21