2013/03/14

Carnival in Basel

After a long period of learning by heart I had the first part of my final exams. It's hard to say how they were, I can only hope & wish for the best and got to wait till the results come in. I had the tests in Basel. After I was done some of my classmates and me tough we could stroll a bit around in the city and do a bit of sightseeing. We were lucky because it was Carnival at that time and we were able to see the colorful procession at that gorgeous spring day. It was an instant boost maker after all the studying. We really had a lot of fun as you can tell by the pictures we took.

Enjoy the rest of the week!!!
Xx SEV

Nach einer langen Zeit des intensiven Lernens, hatte ich nun endlich den ersten Teil meiner Maturaexamen. Es ist schwer einzuschätzen, wie sie verlaufen sind. Ich kann momentan nur auf das Beste hoffen und muss abwarten bis meine Resultate bekannt werden. Die Prüfungen fanden in Basel statt. Nachdem ich alle Prüfungen geschrieben hab, beschloss ich mit einigen Klassenkameraden etwas durch die Stadt zu flanieren, um sie zu erkunden. Es war Fasnacht und wir konnten uns den bunten Kinderumzug an einem wundervollen Frühlingstag ansehen. Die Freude und Lebenslust der Menge riss einen sofort mit. Wir hatten wirklich sehr viel Spass, wie man auch auf Bilder gut sehen kann.

Geniesst den Rest der Woche!!!
Xx SEV